Parodos
Meniu
Aktas Prisiminimai iš teatro
Geltona kišenė
Geltona kišenė
Mohamed Namou, 2014
Drobė, marmuras, mišri technika, 125.00 x 90.00 cm
Kaip atspirties tašką pasirinkęs struktūralizmą ir semiotiką, Mohamedas Namou pristato savo vizualinį požiūrį į klausimus apie tai, kaip kalba, o vėliau ir žinios, yra struktūrizuojamos, normalizuojamos ir kontroliuojamos. Šios vizualinės kalbos traktuotės sąvoka yra M. Namou meninės praktikos „raktas“, nepaisant pačiai formuluotei būdingo paradokso (o galbūt kaip tik dėl jo). Skaitymas ir rašymas savo prigimtimi yra vizualiniai, fiziniai, fiziologiniai procesai. Skyrimas tarp materialumo ir optimalumo yra priimtinas, visų pripažintas (žiūrėk, bet neliesk), tačiau klaidingai paskiriamas. Be to, skyrimas tarp koduotos, arba skaitmeninės, kalbos ir „žmogiškos“ kalbos taip pat yra netikras – abi nuo pradžios iki pabaigos yra išrastos žmonių. Pačios žmonių žinios yra „užkoduotos“, joms taikomos visiems priimtinos normos ir taisyklės (abėcėlės, gramatikos ir apipavidalinimo), kurios reguliuoja tai, kaip jos yra naudojamos pasaulyje. M. Namou siūlo „pasimankštinti“ įsivaizduojant, kokios būtų galimybės už šio paskirto naudojimo ribų. Jei išeisime iš šios normalizuotos erdvės, bet su savimi atsinešime jos turinį, ką mes galėsime pagaminti? Būtent taikydamas šią naują paradigmą, M. Namou visus elementus: žodį, simbolį ir atvaizdą, susijungiančius į vieną struktūrą, traktuoja toje pačioje vizualinėje plokštumoje. Nepaprastas susidūrimas akmens ir ekrano, kurį reikėtų suprasti kaip ir fizines projekcijas (atvaizdus), ir psichikos projekcijas (koncepcijas) atspindintį paviršių, duoda pradžią sedimentacijos (nusėdimo, nuosėdų kaupimo) sąvokos apmąstymams: M. Namou kūrinyje „Kišenės“ („Poches“) sukeliama galima konfrontacija tarp primityvių rašto ir meno formų ir spėjamų besiformuojančių atvaizdų ar objektų. Iš tiesų, nagrinėdamas konceptualizavimą kaip procesą, menininkas kvestionuoja sąsajas bei skirtumus tarp atvaizdo ir objekto. Francesca Ferrarini
Eksponuota: 10-toji Kauno bienalė, paroda „Networked Encounters Offline“. Kuratorė: Francesca Ferrarini. 2015 09 18–12 31
Scroll to zoom