Parodos
Meniu
Povilas Ričardas Vaitiekūnas
Povilas Ričardas Vaitiekūnas
1940

Povilas Ričardas Vaitiekūnas gimė 1940 m. Kaune. 1958–1964 m. studijavo tapybą Valstybiniame dailės institute. Parodose dalyvauja nuo 1966 m. Nuo 1974 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narys. 1978–1989 m. mokytojauja Vilniaus vaikų dailės mokykloje. Nuo 1989 m. – Grupės 24 narys. Vėliau buvo išrinktas grupės pirmininku (1989–1991 m.), organizavo pirmąją Grupės 24 parodą (1990 m.). Nuo 1989–2002 m. dėstė Valstybiniame dailės institute. 1991 m. dailininkui buvo suteiktas docento pedagoginis mokslo vardas, 1998 m. - profesoriaus pedagoginis mokslo vardas. 1994 m. P. R. Vaitiekūnas išstojo iš Lietuvos dailininkų sąjungos, 2000 m. nutraukė Grupės 24 veiklą. 2001 m. dailininkas grąžino savo narystę Lietuvos dailininkų sąjungoje. P. R. Vaitiekūnas - nusipelnęs meno veikėjas, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas (1991 m.).

Parengta pagal:
http://www.artistsassociation.lt/index.php?cid=24990; http://www.ldm.lt/LDM/PDF/Metrastis_14/Zvirblyte_Vaitiekunas.pdf

Povilas Ričardas Vaitiekūnas yra vienas svarbiausių lietuviško modernizmo atstovų, tapęs koloristine modernizmo maniera. Jo kūryba suaktyvėjo „atšilimo“ laikotarpiu, atlaisvėjus idėjinėms laisvėms, daug įtakos turėjo mokytojai A. Gudaitis, V. Gečas, laikas, praleistas Pažaislyje (1967-1975). Dailinininko tapysena ekspresyvi, faktūrinė – drąsiai manipuliuodamas dažų sluoksniškumu, Vaitiekūnas, sekdamas ekspresionistų principais, abstrahuoja tapomą siužetą iki spalvinių ir šviesos dialogų neprarasdamas objekto formiškumo, tačiau sukurdamas formos simbolišką arba metaforišką būvį, dažnai daže brėžia linijas kitu teptuko galu. Tapytojui dažas yra pagrindinis komunikacijos įrankis: „Jau gerokai anksčiau prasidėjo didysis žaidimas, magija. Dažų pirkimas tapo paslaptingu ritualiniu aktu. Pirkdavau tada po vieną tūtelę, bet jei pirkdavau kokį mėlyną, tai jau pirkdavau ne dažą, bet visą dangų, tikėjau, kad tūtelėje yra uždaryti veidai, rankos, žinojau, kurioje tūtelėje uždaryta pienių pieva, kurioje – Kirsnos upė ar Leokadijos karvė. Tereikėdavo tik atsukti tūtelę ir visa tai išleisti į šviesą“,- sako P. R. Vaitiekūnas. Koloritas dailininko karjeroje yra cikliškas – derinami „juodieji“, „spalvotieji“, „baltieji“ kūrinių ciklai, kur spalva yra esminis objekto nuotaikos, kaitos, kolorito nekintamasis. Dailininkas minimas kaip „žalios ir baltos spalvos derinimo meistras“. Vaitiekūnas dažniausiai tapo peizažus, natiurmortus, kasdienybės buitines kompozicijas vengdamas dramatizmo ar komplikuoto siužetiškumo, dailininkas pasižymi „veiksmo elementarumu“, pabrėždamas esminę gyvenimo vykso būseną arba metamorfozę.

Parengta pagal:
http://www.ldm.lt/LDM/PDF/Metrastis_14/Zvirblyte_Vaitiekunas.pdf; http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-06-09-povilas-ricardas-vaitiekunas-laikantis-kanono-buti-individu-yra-stebuklas/46067; Povilas Ričardas Vaitiekūnas :[albumas /sudarytojai Povilas Ričardas Vaitiekūnas, Eugenijus Karpavičius ; priedus parengė Viktoras Liutkus ; vertėja Irena Jomantienė], Vilnius : Dailės leidybos ir informacijos centras, 2003; 100 šiuolaikinių Lietuvos dailininkų /sudarė Raminta Jurėnaitė ; [redaktorių kolegija: Lolita Jablonskienė ...[et al.], Vilnius : R. Paknio leidykla, 2000, 184-185 psl.;

Skaityti daugiau
Luotas sode

Luotas sode (1976)

Drobė, aliejus, 64.00 x 84.00 cm

Sodas prie Merkio

Sodas prie Merkio (1983)

Drobė, aliejus, 65.00 x 81.00 cm