Parodos
Meniu
Tschabalala Self
Tschabalala Self
1990

T. Self naudoja įvairias surišimo ir siuvimo technikas, kuriomis papildo kuriamus paveikslus ir piešinius. Tradiciniams amatams būdinga technika ir pasikartojantys gestai padeda menininkei tyrinėti, kaip kūnas (ypač tamsesnio odos atspalvio moters kūnas) atlieka politinio ir socialinio simbolio funkciją. Kūrėjos vaizduojami kūnai (ir žmonės) pateikiami kaip lūženų rinkiniai, jungiantys kultūrinių projekcijų įvairovę. Būtent tradicinių kūno vaizdavimo būdų rekonstrukcija ir leidžia menininkei susitelkti ne į stebėjimo objektą, bet labiau į tai, kaip žmonės jį stebi. T. Self siekia interpretuoti tai, kas slypi už kiekvieno iš mūsų žvilgsnio, kai žvelgiame į kitų žmonių ar porų kūnus. Menininkės vaizduojami personažai dažnai šoka, kalba ir atskleidžia intymius dalykus. Senų paveikslų, grubaus audimo drobės, audinių, graviūrų ir popieriaus lapų fragmentai sudedami į vieną visumą ir supresuojami, vėliau ant jų tapomas arba piešiamas žmonių elgesio ir emocijų įvairovę atskleidžiantis kaleidoskopas. Menininkės darbų motyvai leidžia sukurti dinamiškas figūras, stebinčias žiūrovą taip pat intensyviai, kaip kad ir pačios kviečia stebėti jas. Jų tapatybė neapdorota perleidus per savąjį „aš“ ir neturi iš anksto apgalvotos formos, paruoštos perkelti ant drobės. Vietoj to ji atsiskleidžia kaip skirtingų stebėtojų – menininko, žiūrovo ir visų kitų šiame santykių žaidime dalyvaujančių veikėjų – žvilgsniais vedamų derybų rezultatas.

Originaliai naudodama abstrakcijas ir alegorijas, T. Self kuria kūno, kaip dėl lyties (vyriškosios/moteriškosios) ar rasės diskriminuojamo objekto, stebėjimo politiką. Vis dėlto ir tapybos darbuose, ir vaizdo įrašuose menininkė pateikia asmeniškesnį ir net nostalgiškesnį požiūrį. Jis įkvėptas idėjų ir lūkesčių, siejamų su įsivaizduojamu vakarėliu mūsų pačių namuose – viena tų laisvamaniškų ir linksmų akimirkų, kai nelieka jokių ribų, vienaip ar kitaip varžančių kiekvieno iš mūsų socialinį gyvenimą, – ir taip atskleidžia painų tinklą įvairių politinių santykių, kurie stipriai veikia šiuolaikinę kūno ikonografiją.

Skaityti daugiau
Mane

Mane (2016)

Drobė, mišri technika, 243.20 x 183.30 cm