Parodos
Meniu
Vygantas Paukštė
Vygantas Paukštė
1957

Tapytojas gimė 1957 m. Vilniuje. Studijavo tapybą Lietuvos dailės institute, baigė 1982 m. (dabar Vilniaus dailės akademija). Nuo 1988 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Mokytojavo Justino Vienožinskio dailės mokykloje. 1988 m. apdovanotas Baltijos šalių jaunųjų dailininkų vaizduojamosios dailės parodos "Jaunystė–88” diplomu. Dailininkų grupės '24' narys. Rengė personalines parodas Lietuvoje, 1997 ir 1999 m. pristatė savo darbus Olandijoje, Wetering Galerie, 1997 m. Berlyne, 2006 m. Varšuvoje. Dalyvavo žymiose grupinėse parodose Lietuvoje ir kitose pasaulio šalyse. Vyganto Paukštės kūrinių turi Lietuvos dailės muziejus, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus, Stedelijk  muziejus Amsterdame, SBK Kunstuitleen, Amsterdame,  Artoteek den Hag, Hagoje, The NOG Collection, SNS REAAL Fond, Wetering Galerija, Amsterdame, Zimmerli dailės muziejus, New Brunswicke, JAV, privatūs kolekcininkai Lietuvoje ir užsienyje.

Vyganto Paukštės kūryba yra lengvai atpažįstama tiek savo savita estetika, tiek nusistovėjusia tematika. Daugiau nei tris dešimtmečius kuriantis menininkas savo darbuose nagrinėja pasaulio priešpriešas, tokias kaip vyras ir moteris ar gamta ir kultūra. V. Paukštė reprezentuoja kontrastingų pradų sąlytį groteskiškai, suteikdamas buitiškumui mitologiškumo ir poetiškumo. Imdamas kasdienį siužetą, tapytojas iškreipia ir pritaiko didžiuosius mitus, taip pripildydamas gyvenimą magiškos ironijos, o savo drobę paverčiantis simbolių, egzistencinės jausenos ir spalvų visuma. V. Paukštės darbai yra nutolę nuo realistinio natūros vaizdavimo, jo figūros iškreiptos, išryškintos ekspresyviais potepiais, apibrėžti riebiu kontūru. Nedetalizuodamas nei personažų, nei fono, tapytojas daugiau dėmesio skiria pačiam tapybos procesui. Jis atidžiai pasirenka nuotaikingą koloritą, virtuoziškai naudoja spalvų derinius, pasirenka neįprastus komponavimo būdus. Jungdamas jausmą su spalva ir forma, menininkas paprastą motyvą savo drobėje paverčia iškreiptu simboliu, įgaunančiu vis kitokį pavidalą. Vygantas Paukštė neretai naudoja koliažinę techniką, kuri tampa dar vienu būdu žvelgti kitaip į supantį pasaulį. Postmodernistinė plastinė kalba, aktualūs ir mistifikuoti siužetai, groteskiškos opozicijos yra jo individualios tapybos bruožai, kurie yra artimi lietuviškai ekspresionizmo mokyklai ir Europos avangardiniu menui.


Parengta pagal: Žvirblytė, Milda, ,,Vygantas Paukštė”, Šiuolaikiniai lietuvių dailininkai, Vilnius: Artseria, 2012 m.; Augustytė, Justina, ,,Pasaulis pagal Paukštę. Vyganto Paukštės tapybos paroda Vilniaus rotušėje”, in: ,,7md”, nr. 749, 2007 m.

Skaityti daugiau
Piemenė pievoje

Piemenė pievoje (1990)

Drobė, aliejus, 120.00 x 153.00 cm

Stumia debesį

Stumia debesį (1997)

Drobė, aliejus, 90.00 x 110.00 cm

Tolumos

Tolumos (2003)

Drobė, aliejus, 80.00 x 113.00 cm

Belaukiant ūko

Belaukiant ūko (1990)

Drobė, aliejus, 120.00 x 150.00 cm