Parodos
Meniu
Alfredo Jaar
Alfredo Jaar
1956

Menininkas gimė 1956 m. Santjago mieste, Čilėje. Jis baigė Instituto Chileno-Norteamericano de Cultura 1979 m. ir 1981 baigė Universidad de Chile, abu Santjage. Jaar yra pelnęs daug apdovanojimų, tarp jų ir John D. ir Catherine T. MacArthur fondo apdovanojimas (2000); Louis Comfort Tiffany fondo apdovanojimas (1987); National Endowment for the Arts narystė (1987); John Simon Guggenheim Memorial Foundation (1985). Jis taip pat pristatė didelio masto personalines ir grupines parodas, tarp kurių yra: 2005 m. Vizualiųjų menų muziejuje Hiustone; tais pačiais m. Museo d’Arte Contemporanea, Romoje; 1999 m. Masačiusetso technologijų universitete, Listo vizualiųjų menų centras, Kembridžas; ir 1992 m. Šiuolaikinio meno muziejuje Čikagoje. Jis dalyvavo bienalėse Venecijoje (1986, 2007, 2009, 2013), San Paule (1987, 1989, 2010) ir  Documenta Kaselyje (1987, 2002). Jaaras suorganizavo virš šešiasdešimt viešųjų intervencijų visame pasaulyje. Apie jo darbus išleista per penkiasdešimt monografinių publikacijų. Autoriaus darbai saugomi kolekcijose institucijų tokių kaip Modernaus meno ir Gugenheimo muziejai Niujorke, Tate galerijoje Londone, Žoržo Pompidu centre Paryžiuje, Centro Reina Sofia Madride, Moderna Museet Stokholme, Luizianos modernaus meno muziejuje ir daugelyje kitų institucijų bei privačių kolekcijų pasaulyje. Pinočeto diktatorystės Čilėje įkarštyje Jaaras 1981 m. emigravo. Menininkas šiuo metu gyvena ir dirba Niujorke.

Alfredas Jaaras yra multi-medialus sociopolitiškas menininkas, kuris kuria filmus, nuotraukas, performansus, instaliacijas, kontraversiškus viešosios intervencijos projektus ir kito tipo intermedialų meną tyrinėjantį ir komentuojantį esmines kultūrines ir politines jo meto problemas. Menininkas niekada nestudijavo menų, vietoje to turi laipsnius architektūros, kino ir teatro moksluose. Jaaras įvardina kultūrą kaip aktyvią jėgą permainoms, dėl to jo darbas turi etinį komponentą apie žmogiškojo elgesio kritiką. Pavyzdžiui, vienas garsiausių jo darbų „A Logo for America“ (Logotipas Amerikai) (1987) naudoja elektroninį reklaminį stendą Niujorko Times aikštėje rodyti užrašui „This is not America“ (Tai nėra Amerika), užrašytą ant Jungtinių Amerikos valstijų žemėlapio. Autorius taip atkreipia dėmesį į faktą, kad Amerikos pavadinimas nuolat klaidingai vartojamas tik vienam iš dviejų Amerikos žemynų. Tarp temų, kurias autorius gvildena savo darbuose, yra aukso kasyklos Brazilijoje, toksinė tarša Nigerijoje ir problemos, susijusios su siena tarp Meksikos ir Jungtinių Amerikos valstijų. Kitas darbas, vienas iš didžiausio masto Jaaro darbų, yra šešių m. „The Rwanda Project” (Ruandos projektas) (1994-2000) padarytas įvairių medijų formatais apie 1994 m. genocidą Ruandoje. Jaar svarsto apie tokias problemas kaip trauma, liudijimas, visuomenės nejautra vaizdams per žiniasklaidą ir kultūrą, traumos reprezentacijos mene ribos. „Aš manau, kad tai, ko labiausiai gailiuosi, yra mūsų pačių kaip žmogiškųjų būtybių mirtis. Turiu omenyje, jog bijau, kad mes praradome savo žmogiškumą, mes jau esame mirę, ar esame tik beveik žmonės“ sako menininkas.

 

Parengta pagal:

brooklynrail.org/2009/04/art/alfredo-jaar;

www.art21.org/artists/alfredo-jaar;

www.alfredojaar.net

Skaityti daugiau
Rytmečio auksas

Rytmečio auksas (1985)

Šviesdėžė, fotografija, 153.00 x 102.00 cm