Parodos
Meniu
Knut Asdam
Knut Asdam
1968

Menininkas gimė 1968 m. Trodheime, Norvegijoje. Jis studijavo Goldsmito koledže, Londono universitete, Londone, kur įgijo vizualiųjų menų bakalauro laipsnį (1989–1992 m.); 1992–1994 m. jis mokėsi savo magistro vizualiųjų menų studijas Jan Van Eyck akademijoje Mastrichte, Olandijoje; 1994–1995 m. K. Asdam baigė Nepriklausomų studijų programą Whitney muziejuje Niujorke, JAV. Šis pasaulinio žinomumo menininkas yra organizavęs personalines ir dalyvavęs grupinėse parodose ir filmų peržiūrose Prancūzijoje, Vokietijoje, JAV, Ispanijoje, Šveicarijoje, Jungtinėje Karalystėje, Lietuvoje, Turkijoje, Lenkijoje ir daugelyje kitų; žinomose institucijose kaip Venecijos bienalė, Stambulo bienalė, Nacionalinė meno galerija Vašingtone, Oslo nacionalinis muziejus, Tate Modern ir Airijos modernaus meno muziejus Dubline. Knut Asdam yra dėstęs daugelyje menų koledžų, tarp jų: Karališkojoje akademijoje Kopenhagoje, Menų akademijoje Vienoje, Centrinėje Šv. Martino mokykloje, Londone, Kolumbijos universitete, MIT, Penn universitete, Birmingemo menų ir dizaino institute bei daugelyje kitų. Menininkas šiuo metu gyvena ir dirba Osle, Norvegijoje.

Knut Asdam yra įvairių medijų menininkas, kuris kuria architektūrines instaliacijas, fotografiją, video ir kino darbus. Šie fokusuojasi į kūno, erdvės, vietos, architektūrinės transformacijos klausimus ir migracijas per istorines, socialines, politines, lingvistines perspektyvas. Menininkas analizuoja vartojimo ir suvokimo santykį su viešomis erdvėmis per asmeninius pasakojimus, taip pat ir vietovės demografines ir socialines aplinkybes 1960-tųjų ir 70-tųjų post-minimalizmo diskursuose. K. Asdam tiria šiuos klausimus meno darbais, kurie įtraukia ir ribų siužetus tarp Rusijos ir Norvegijos, gyvenimą Oslo kraštinėse vietovėse, bei mistišką apleistą parodų centro Libane projektą. K. Asdam kuria filmus kaip, pavyzdžiui, „Psychasthenia: The Care of the Self“ (Psychasthenia: savasties centras), kurį eksponavo Venecijos bienalėje (1999 m.), kur modernistinė struktūra, primenanti sodą ar parką naktyje, su slaptumo ir stebėjimo idėjomis – lankytojai galėjo stebėti aplinką iš struktūros vidaus, tačiau negalėjo matyti į jos vidų. Tai panašiai rodoma fotografiniame projekte „Psychasthenia (10)“ (2000 m.), kur mes vėl matome parką naktį ir modernistinės architektūros siluetus, mistišką modernizmo utopinių idealų priminimą apie šviesos, švarių erdvių ir harmoniško bendro gyvenimo sukūrimą. Dirbdamas su itin plačia idėjų, medijų ir padėčių įvairove, Knut Asdam analizuoja erdvės ir būties sąvokas šiuolaikiniame amžiuje.


Parengta pagal:

Slought. (2014). Edgelands. Prieiga per internetą: https://slought.org;

Tan, P. (2008). Beneath our skin. E-flux. Prieiga per internetą: http://www.e-flux.com;

Fearnley, A. (2007). Knut Asdam. Frieze, 104. Prieiga per internetą: http://www.frieze.com;

Act. (2013). The long gaze, the short gaze. Knut Asdam. Prieiga per internetą: http://act.mit.edu;

Tate. (n.d.). Art now: Knut Asdam. Prieiga per internetą: http://www.tate.org.uk;

Knut Asdam. (2015). Exhibition CV. Prieiga per internetą: http://knutasdam.net

Skaityti daugiau
Palaiminti

Palaiminti (2005-2006)

Foto popierius, fotografija, 37.50 x 70.00 cm

Palaiminti

Palaiminti (2005-2006)

Foto popierius, fotografija, 37.50 x 70.00 cm