Parodos
Meniu
Marwa Arsanios
Marwa Arsanios
1978

Menininkė gimė 1978 m. Vašingtone, JAV. Pradžioje apmokyta ir įdarbinta kaip grafinė dizainerė, M. Arsanios studijavo teatro studijas, vizualiuosius menus ir piešė. Ji gavo menų magistro laipsnį 2007 m. Wimbeldono menų koledže Menų universitete Londone ir buvo vizualiųjų menų fakulteto tyrėja Jan Van Eyck akademijoje Mastrichte, Olandijoje (2011–2012 m.). Menininkė suorganizavo daugelį personalinių ir dalyvavo grupinėse parodose visame pasaulyje, tarp jų Londone, Beirute, Atėnuose, Oksforde, Kijeve, Čilės Santjage, Romoje, Damaske, Berlyne ir Antverpene. Jos darbai buvo rodomi „Menai Dubajuje“ Bidoun kambaryje (Menų parkas 2009 m.), Forume išsiplėtusiame iš Berlinalės (2010 m.), „Namų darbų“ V ir VI forumuose Beirute, Tokijo įdomybių vietovėje Tokijuje (2011 m.), Cornerhouse Mančesteryje (2012), Stambulo (2011), Liverpulio (2012), Venecijos (2013) bienalėse. Jos video darbai buvo rodomi keliuose festivaliuose ir renginiuose, tokiuose, kaip Rio de Žaneiro filmų festivalis 2010 m., e-flux vitrinos svetainėje Niujorke, Pompidu centre Paryžiuje. Ji nominuota Pinchul ateities kartos meno apdovanojimu 2012 m. ir laimėjo ypatingąjį apdovanojimą, ji taip pat buvo nominuota Nepriklausomo meno apdovanojimu (Sovereign Art Prize) 2012 m. Ji yra menininkų organizacijos ir projekto erdvės „98weeks“ (98 savaitės) tyrimo projekto įkūrėja. M. Arsanios taip pat yra mokytoja, šiuo metu gyvena ir dirba Beirute, Libane. 

Marwa Arsanios kuria filmus, performansus, instaliacijas ir tekstus, kritikuojančius istorinio pasakojimo, archyvų, atminties, Vidurio Rytų gyvenimo politines ir socialines, kultūrines ir urbanistines problemas. Didelė M. Arsanios darbų dalis fokusuojasi į Beirutą, kur ji šiuo metu gyvena, kaip į vietovę, kurioje susiduria istorinės ir kultūrinės problemos – tokios kaip arabų šalių modernizacija 20 a. šeštame dešimtmetyje, arabų šalių kultūra, pokario arabų kultūra su giliu, po arabų pavasario likusiu, skepticizmu. Menininkė kuria darbus, kurie yra ne tik įvairių medijų, tačiau ir idėjiškai peržengia ribas tarp kino ir politikos, istorijos ir pasakojimo, kūno ir metaforos. M. Arsanios analizuoja ir perdirba leidinius („Words as Silence, Language as Rhymes“ (Darbai kaip tyla, kalba kaip rimas) 2011–2012 m., Al Hilal, politiškai kairiųjų pažiūrų žurnalas, populiarus arabų pasaulyje šeštajame dešimtmetyje), pastatus („All About Acapulco“ (Viskas apie Akapulką) (2010 m.) ypatingas modernus pastatas, kuriame menininkė gyvena) ir Beiruto įvykiusi (tokius, kaip Libano civilinis karas). Nors menininkė dirba su istoriniais ir socialiniais siužetais, ji centruojasi į jų perdirbimą šiuolaikiniais terminais, kaip kūrybinį veiksmą, o ne pagerbimą: „Aš nenoriu vaidinti antropologo rolės“ sako Arsanios.


Parengta pagal:

Wilson-Goldie, K. (2013). In focus: Marwa Arsanios. Frieze Magazine, 153; Prieiga per internetą: http://www.frieze.com;

Marwa Arsanios. (n.d.). CV / Bio. Prieiga per internetą: http://www.marwaarsanios.info;

Art in General. (2015). Marva Arsanios: notes for a choreography. Prieiga per internetą: http://www.artingeneral.org;

Arsanios M. (2010). Generation gap #2: artistic research contemporary Beirut. The rumpus. Prieiga per internetą: http://therumpus.net;

Farago J. (2015). New York. Marwa Arsanios. Artforum. Prieiga per internetą: http://artforum.com.

 

Skaityti daugiau
Viskas apie Akapulką

Viskas apie Akapulką (2010-2011)

architektūrinis maketas, 24 nuotraukos, 12 juodai baltų dokumentų, 9 įrėmintos fotografijos, 4 architektūros detalių nuotraukos, sd video, kaktusai, mišri technika