Parodos
Meniu
Robertas Antinis (vyr.)
Robertas Antinis (vyr.)
1898 - 1981

Robertas Antinis vyresnysis gimė 1898 m. Kurliandijos gubernijoje, Latvijoje. Mirė 1988 m. Kaune. 1921-1922 m. lankė Piešimo kursus, nuo 1922 m. Kauno meno mokyklą. 1927 m. baigė skulptūrą Kauno meno mokykloje. 1928 m. gavęs valstybinę stipendiją Antinis išvyko studijuoti dekoratyvinės ir paminklinės skulptūros į Paryžių. Mokėsi Aukštojoje nacionalinėje dekoratyvinės dailės mokykloje pas Paulį Landowsky, Paulį Francois Niclausse‘ą, Juliano akademijoje lankė piešimo paskaitas ir mokėsi skulptūros pas Henri Bouchard‘ą. 1930 m. Antinis laikinai nutraukė studijas dėl tuberkuliozės ir gydėsi Šveicarijoje. 1933 m. baigė studijas ir grįžo į Lietuvą. Nuo 1934 m. apsigyveno Kaune. 1940-1943 m. menininkas mokytojavo Kauno dailės institute, 1945-1951 m. buvo Kauno taikomosios dailės insituto dėstytojas, 1946 m. tapo docentu. Nuo 1936 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Aktyviai dalyvavo parodose Lietuvoje ir užsienyje. 1937 m. už Antano Smetonos portretą apdovanotas pasaulinės parodos Paryžiuje aukso medaliu. 1958 m. Antinis buvo apdovanotas LSSR valstybine premija už skulptūrą „Eglė žalčių karalkienė“, 

R. Antinis sukūrė paminklų, dekoratyvinių skulptūrų. Kūrybinio braižo formavimosi laikotarpiu patyrė neoklasicizmo ir art deco įtaką, domėjosi senųjų civilizacijų (Egipto, Mesopotamijos) menu. Paminkluose, jų bei dekoratyvinių skulptūrų projektuose taikė alegorijos priemones. Sukūrė eskizų, kuriuose pradėjo plėtoti įsimylėjėlių ir motinystės temas. Po karo stilių paveikė Lietuvos dailėje diegti socrealizmo principai. Lietuvoje ir Sovietų sąjungoje Antinis išgarsėjo neoklasicistinės stilistikos dekoratyvine kompozicija lietuvių liaudies pasakos tema „Eglė žalčių karalienė“ Tiškevičių rūmų parkui Palangoje (1960). Nuo septintojo dešimtmečio grįžo prie motinystės ir meilės temų, pamėgo folklorinius dūdoriaus, kanklininko, raitelio motyvus. Šiems kūriniams būdinga dekoratyvinė, sąlygiška forma, raiškus siluetas, kartais ornamentiškai traktuotos detalės, polinkis į archaizuotą vaizdą, kai kur taikė multiplikavimo principą.

Parengta pagal: Lietuvos dailininkų žodynas (1918 – 1944), sud. Lijana Šatavičiūtė-Natalevičienė, T. III. - Vilnius: Kultūros, filosofijos ir meno institutas, 2013,  p. 48-50.

Skaityti daugiau
Vaikai skaito

Vaikai skaito (7-8 deš.)

Terakota, 24.50 cm

Dūdorius

Dūdorius (1963)

Terakota, 16.50 cm

Eglė žalčių karalienė

Eglė žalčių karalienė

Molis